Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Sådan reagerer TDC mod indgreb mod selskabet

Erhvervsstyrelsen tager nye instrumenter i brug over for TDC på bredbåndsmarkedet. Se her, hvordan TDC reagerer.

Læs også:

Magtfuld styrelse griber ind overfor TDC.

Så dominerende er TDC: Teleregulering uden effekt

Et unødvendigt indgreb.

Sådan betegner TDC Erhvervsstyrelsens sidste nye tiltag i retning af at sikre bede konkurrencevilkår på bredbåndsmarkedet.

Et tiltag, der skal forhindre, at TDC i kraft af sin markedsposition og som eneejer af kobbernettet, starter konkurrenceforvridende prisklemmer.

"Overordnet set mener vi, det er en unødvendig regulering, da Erhvervsstyrelsen i forvejen har fokus på området, og da vi også selv sikrer, at vi overholder konkurrencelovgivningen," lyder det fra Flemming Nørholm, underdirektør i TDC's juridiske afdeling.

Konkret betyder det nye tiltag mere administrativt arbejde for TDC.

"Enhver ny regulering bebyrder os administrativt. Så vi kommer til at bruge ressourcer på at opfylde reguleringen."

TDC har endnu ikke besluttet, om selskabet vil anke Erhvervsstyrelsens afgørelse.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere