Artikel top billede

(Foto: Miklos Szabo)

Hvad er den bedste kommunikationsstrategi under et cyberangreb? Da 7-Eleven blev angrebet, traf Jesper Østergaard en klar beslutning

Da 7-Eleven blev angrebet traf Jesper Østergaard en klar beslutning: "Det, vi kunne dele, det delte vi", fortæller han. Hvordan navigerer man i denne opgave, når alle informationer pludselig kan blive til våben for hackerne? Her er ekspertens anbefalinger til krisekommunikationsstrategien.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Se hvad Jesper Østergaard lærte af at vælge en åben kommunikatione med kunderne mens panikken støjede i kulissen
1.803
9:15 min
For lidt over et år siden, da direktør ved 7-Eleven Danmark, Jesper Østergaard i et cyberangreb så sin skærm gå i sort sammen med samtlige 7-Eleven-butikker i hele landet, fik han et råd fra kommunikationsafdelingen:

Hold kortene tæt og sig intet.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Her er de nye medlemmer af Statens It-råd: Skal vurdere it-projekter på over 15 millioner kroner

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Antallet af anmeldelser af ulovligt indhold på beskedtjenester stiger: Regeringen skubber ansvaret videre til EU og Belgien

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Efter masser af kritik af store prisstigninger: VMware åbner for gratis licenser - ændrer i licens-strukturen

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Seks store selskaber med på årets image-liste for første gang: Kæmper alle med lav kendskabsgrad

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Netcompany i gang med at positionere sig som leverandør af nyt centralnerve-system til det danske forsvar